Hoppa till innehållet

Återbetalnings- och Returpolicy

Viktig information

  • Upp till 3 dagar för att behandla återbetalningar

  • Inga återlageravgifter

  • Kontakta kundtjänst för returadress


Returperiod

Du har 30 dagar från leveransdatumet att returnera din beställning. Du har rätt att returnera varor inom 30 dagar efter att du har mottagit din beställning.

För att en retur ska godkännas måste varan vara oanvänd och i samma skick som när du mottog den. Den måste även vara i originalförpackningen.


Återbetalningar

När vi har godkänt din retur kommer du automatiskt att få en fullständig återbetalning inom 3 dagar via samma betalningsmetod som du använde vid beställningen.

Det tas inte ut några återlageravgifter för returnerade artiklar.


Försenade eller saknade återbetalningar

Om du ännu inte har fått en återbetalning, kontrollera först ditt bankkonto.
Kontakta därefter ditt kreditkortsföretag eller din bank, eftersom det kan ta viss tid innan återbetalningen syns på ditt konto.

Om du har gjort allt detta och fortfarande inte har fått din återbetalning, vänligen kontakta oss på support@silkesdrom.se


Byten

Vi byter endast ut varor om de är defekta eller skadade. Om du vill byta en vara, skicka ett mejl till support@silkesdrom.se

Det snabbaste sättet att försäkra dig om att du får det du vill ha är att returnera den mottagna varan och lägga en ny beställning.


Starta en retur:

Följ dessa steg för att initiera en retur:

(1) Kontakta oss:
Skicka ett mejl till support@silkesdrom.se med ditt ordernummer och returorsak. Bifoga tydliga bilder på eventuell skada eller problem om möjligt.

(2) Returgodkännande:
Vår kundtjänst svarar med instruktioner om hur du returnerar produkten. Beroende på returorsak kan du bli ombedd att tillhandahålla ytterligare information eller dokument.

(3) Returnera med porto:
Skicka produkten på egen bekostnad till den angivna adressen. Se till att varan är noggrant förpackad för att undvika skador under transporten.

(4) Inspektion och hantering:
När vi har mottagit den returnerade varan inspekterar vi den och bekräftar orsaken. Du återbetalas därefter i enlighet med detta.


Returfrakt

Du ansvarar själv för kostnaden för returfrakten.


Företagsnamn: Silkesdröm Sweden

Organisationsnummer: 92892434

Adress: Soltorpsvägen 35, 182 33 Danderyd, Sweden

E-post: support@silkesdrom.se

Telefon: +447418601461

Öppettider

Måndag–Fredag: 09:00 – 19:00

Lördag: 10:00 – 17:00